ape2 aje blog

Sunday 1 September 2013

ak seorg yang miskin dan tamak...

ad yang bertanya..."kenapa ayong/aliaa suka share n banyak sgt update status kt fb tue.."...wah...batapa suka nya aku bila da org btanya bgi2...maka jawabku:"ea..emg aku suka..kerna aku adlah seorg pengemis ilmu.."...ditanya lagi...'abeh tue,,,ad jer kaitan dgn cinta..??'...dengan senyuman aku berkata.."tue juga ilmu bagi ku..ilmu cinta bukanlah ilmu yg haram..malah,ia mengajar aku bagaimana nak mencari cinta ilahi.."..walaupon aku sering berkata aku hepi...sbenarnya tidak!! ak bkata bgitu adalah kerna aku tak mahu buruk sangka terhadap tuhan yang menciptkanku...ya aku lbey  ske bsendiri...sbgaimana yg kwn2 aku taw..tue lah cara aku memikirkan cintaku terhadap tuhanku yang satu..allah swt..wlupon kekadang tue ad jga aku memikirkan masalah hati...tapi pada siapa lgi aku nak bgantung kalau bukan ya fattah ya a'lim ku itu....ya aku miskin dan kau lah pengemis ilmu....dan kau juga tamak...yang teramat sangat tamak..tamak ilmu...aku tak kisah ap pon ak da dpt...asalkan aku dapat sdikit ilmu..dan sterusnya...aku ta mngharapkan grade...yg penting ilmu masok wlupon tak banyak,tpi sikit pon sudah memadai...kalo nak pk grade x grade,,itu dalah hadiah dari tuhanku ar-rahman....

No comments:

Post a Comment