ape2 aje blog

Saturday 11 May 2013

tRaGed! 2 may 2013


KARANGAN,KULIM- Gempar penghuni rumah yang beralamat di F39 KG. PDG LIMAU dengan kehilangan sebelah kanan sandal yang berpasangan di atas.Beliau yg dikenali sebagai Kak Y0ng ,18 tahun,adalah mangsa kehilangan sandal.katanya dalam sidang perbincangan Berita Semasa bahawa dia mengesyaki bahawa sandal dibawa lari oleh seekor anjing liar yang selalu membuat rondaan di sekitar kampung ini.kak y0ng berkata lagi dia membelinya pada 27 april 2013 kerana mengikuti rombongan sekolahnya ke Alor Setar,beliau berkira-kira belum sampai seminggu."pada 1 mei 2013,saya menghadiri majlis sambutan hari lahir sepupu saya yang ke-5 tahun.kemudian kami pulang pada malam hari.selalunya saya akan membawa masuk sandal tu dalam rumah,tapi hari tu saja saya nak letak depan pintu rumah...keesokan harinya,apabila saya nak keluar ke pekan Kulim dan saya mendapati sebelah kanan sandal saya hilang.saya mencari dalam seminggu jugalah..'' katanya lagi dalam laporan kami...Beliau percaya kepada sumber2 yang mengatakan kehilangan itu adalah hasil rompakan daripada seekor anjing liar.kak yong berkat,dia berfikir dan igin melaporkan pada pihak polis yang berdekatan,tapi dia terfikir 'kalau aku call polis,bukan dia memburu binatang buas tu,nanti balik2 aku yang masuk lock up...perghh padan betul kalau masuk Tanjung Rambutan..',katanya sambil ketawa...


FAKTA:
Kehilangan sandalnya belum lagi diketemui.
diaberkira2 untuk membeli sebelah lagi untuk dipadankan dengan sandalnya yang
sudah disayangi....


kepada pembaca,jika ada sebarang maklumat tentang kasut yang berwarna merah berharga murah(RM20 ke >) sila meng'comment' pada kak yong melalui laman ini..terima kasih..

saya yang menulis laporan terkini;
N.Aliaa Nazihah Yaakob..



AKU SEPASANG SANDAL MERAH!!

aku sepasang kasut..aku dilahirkan disebuah kilang ternama di Pulau Pinang bersama-sama kawan2ku yang lain..kami diberi pelbagai jenis warna yang berlainan..sesiap aku dan kawan2ku..kami dibawa ketempat pembungkusan dan dimasukkan didalam sebuah lori yang bersaiz besar..kotakku berada dihadapan sekali..aku berdebar2 kerana mereka mahu memasarkan aku..fuhh,,sangat getar..

sampai disebuah tempat yang mana pemasar kasut aku dan kawan2ku terpisah dengan 5 kumpulan..aku berasa sedih kerana terpaksa berpisah dengan mereka didalam sebuah lori..mereka telah dihantar ke tempat masing2..hanya tinggal kumpulan aku sahaja..

2 jam perjalanan,lori itu tiba jua ke destinasi terakhir,iaitu di Taman Mutiara..aku dan kawan2ku dipasarkan..tuan kedai itu begitu teruja sekali melihat badanku yang berwarna merah dan kelihatan menarik juga boleh menarik perhaatian para pelanggan yaang mengunjungi kedainya..tuan kedai mempamerkan aku dihadapan kaca dan meletakkan aku pada harga RM 22.00..

lebih kurang seminggu aku dipasarkan,pada suatu malam ada seorang gadis telah menilikku...dan dua terus barkenan sejurus sekalian membeliku daripada tuan kedai..gadis itu merasa seronok apabila memakaiku dikakinya yang begitu harum..aku sangat seronok tinggal dengannya,kerana dia telah membelaiku seperti diamembelai seekor kucing..

lebih kurang seminggu,tuanku yang baru itu terlupa dan membiarkan aku bersama pasanganku diluar dan dihadapan pintu rumahnya..keesokkan harinya yang tinggal hanya pasanganku sahaja,iaitu kiri..aku kanan..hilang entah kemana dibawa lari oleh seekor anjing liar,bagi,kiri...kini dia kesepian dan tidak dihiraukan lagi sehingga tuannya itu membeli kasut sandal yang baru...dan kini tuannya itu menulis ceritanya didalam blognya sebagai tempat mengadu..

beginilah kisahku sebagai kanan yang berpasangan dengan kiri...kerana akulah 'AKU SEPASANG SANDAL MERAH...'

sekian...

No comments:

Post a Comment